Kim jest Twój klient?

Dziś pod lupę bierzemy Twojego klienta. Obecnie często spotykam się, z tym że osoby, które przychodzą do mnie na sesje coachingowe, biegają za swoimi klientami.

Biegają, szukając w każdym możliwym miejscu, zaczepiając każdą napotkaną osobę z nadzieją, że kupi ich produkt. Najczęściej kończ się to ogromną stratą czasu i niezbyt widocznym sukcesem sprzedażowym.

Sama mam w swoim życiu i doświadczeniu biznesowym etap, kiedy biegałam niczym kura bez głowy, bez opamiętania szukając klienta.

 

Jak znaleźć swojego klienta?

 

Wbrew pozorom to nie jest takie trudne. Jednak musisz sobie najpierw zadać kilka pytań.

  • Czy wiesz, z kim chcesz pracować?
  • Kim jest Twój klient?
  • Jak się nazywa?
  • Gdzie mieszka?
  • Co lubi i co go interesuje?
  • Jak spędza czas?

Jeśli myślisz, że te pytania są zbyt szczegółowe i nie znasz na nie odpowiedzi, to niestety nie jest dobrze. Odpowiedzi na nie pozwalają dotrzeć do Twojego idealnego klienta, czyli takiego, który kupi Twoje produkty, bez konieczności zaborczego biegania za nim.

To nie koniec. Zatrzymaj się i zastanów.

 

Zadaj sobie jeszcze bardziej szczegółowe pytanie:

Czy znasz segment rynku, który chcesz obsługiwać?

Czy wiesz, jaka jest Twoja specjalizacja?

 

Myślisz, że oszalałam?

Nie, zdecydowanie nie. Odpowiedź na te pytania też mi sprawiały na początku problem. Myślałam sobie, przecież obojętne kto do mnie przyjdzie. Jednak nie było i nie jest to obojętne moim klientom. Nie łatwo odciąć od siebie tylu potencjalnych klientów, bo w końcu każdy nim może być. Jednak, uderzając ze swoją ofertą do wszystkich, nie trafiasz z nią do nikogo.

 

Jak zatem odnaleźć nabywcę swoich produktów?

 

Znowu zacznę od pytania.

A czy wiesz, z kim chcesz pracować?

To również istotne, w końcu chcemy by praca była dla nas przyjemnością. Dlaczego nie ułatwić sobie tego docierając do odpowiednich zleceń?

Idąc dalej..

Gdzie jest Twój idealny klient?

Po co tracić czas na krążenie wszędzie, nawet tam, gdzie go nie ma?

Ile więcej czasu będziesz mieć kiedy zastanowisz się, gdzie są osoby, które naprawdę na Ciebie czekają? Gdzie są te osoby, które mają Twoje pieniądze?

 

Po co to wszystko?

 

Spersonalizowanie idealnego klienta, znacznie ułatwia życie. Już nie mówię o generowaniu zysków.

Pozwala Ci dostosować treści tak, by trafiały do odpowiednich osób, Twoich osób.

Pozwolą pokazać im Twoją ofertę jako idealne rozwiązanie dla nich.

Dzięki temu komunikujesz do swoich odbiorców jako ekspert w interesujących ich dziedzinach. Język i kanał komunikacji, który ustalasz na podstawie avatara klienta, sprawiają, że wzrasta Twoja skuteczność w działaniach sprzedażowych.

Wydawałoby się, że te parę pytań to drobnostka. Zobacz jednak, jak bardzo zbliżają Cię do zamierzonego celu, jakim jest generowanie zysków. Tworzenie avatara klienta jest jednym z tematów mojego kursu Postaw Swoją Firmę Na Nogi, właśnie po to, by nie krążyć wszędzie, a tam, gdzie są Twoje pieniądze.

Udostępnij ten post, jeśli uznasz za wartościowy i koniecznie daj znać czy znasz swoją grupę docelową?

Jeśli również cenisz swój czas i chcesz dotrzeć do klienta idealnego, zachęcam Cię do dołączenia do kursu Postaw Swoją Firmę Na Nogi.

W sprzedaży są już tylko pakiet bronze oraz kilka miejsc w pakiecie gold. JESZCZE DZIŚ DOSTĘPNA JEST OFERTA BLACK WEEK NIE ZWLEKAJ!

Jeśli masz pytania napisz do mnie [email protected]

———————————————————————————————————-

Przypominam Ci, że codziennie od poniedziałku do piątku o 7.30 widzimy się na fanpage na bezpłatnym wyzwaniu.
ABCadło biznesu – Postaw swój biznes na nogi!
Wskakuj, obserwuj, działaj i realizuj cele.

———————————————————————————————————-

?,,Żółta książka o pewności siebie”
Pragniesz zmian, to ta książka jest pozycją obowiązkową,
dostępna jest tutaj: http://bit.ly/Żółtaksiążka